Sprzedaż mieszkania krok po kroku. Krok 8 z 12 – zamieszczenie ogłoszeń.

By HomeDeal | 2017-06-06

Nieruchomość została przygotowana, wykonano profesjonalne i piękne zdjęcia. Teraz możemy ogłosić światu, że sprzedajemy nasz lokal, dom lub mieszkanie.

Musimy zdecydować gdzie, a dokładniej w jakich serwisach zawierających oferty sprzedaży nieruchomości, chcemy zmieścić ogłoszenie.
W większości przypadków, na ogłoszenie składają się dwa elementy: zdjęcia i opis. Dodatkowo możemy uzupełnić ofertę o: film, prezentację 3d, film z prezentacją okolicy wykonany dronem.

O zdjęciach już pisaliśmy. Dodajmy tylko, że w ramach zamieszczenia zdjęć, powinniśmy udostępnić rzut mieszkania lub przynajmniej szkic z rozkładem pomieszczeń. Opis to zwięzłe przedstawienie naszej nieruchomości, najlepiej pozytywne. Zwięzłe nie znaczy skąpe. Osoba poszukująca mieszkania czy lokalu do zakupu, oczekuje, że w ogłoszeniu znajdzie najważniejsze informacje. W przypadku nieruchomości tworzy to całkiem spory zbiór danych.

Absolutnie błędnym założeniem jest wciąż popularne: “jak będzie zainteresowany to zadzwoni (klient naturalnie)”. Otóż nie. Przy dzisiejszej konkurencji pomiędzy ofertami, potencjalny kupujący poczuje się potraktowany niepoważnie i wybierze inną ofertę.

Zamieszczenie ogłoszeń, to bardzo ważny krok na drodze do udanej sprzedaży. Kupujący najpierw widzą nasze mieszkanie – zdjęcia, a następnie jeśli zdjęcia zostały poprawnie wykonane, pragnie poznać szczegóły.
Sprawdza się zasada, że kupujący widzi naszą nieruchomość zupełnie inaczej niż my czyli sprzedający.
Pamiętajmy o zamieszczeniu wszystkich istotnych informacji dot. nieruchomości np. stron świata, wysokości czynszu, wymiarów pomieszczeń. Im więcej poprawnie i schludnie udostępnionych informacji tym lepiej.

Krótki przewodnik poprawnie skonstruowanego ogłoszenia:
1. Zadbaj o to, aby zdjęcie główne, wyświetlane na listach, przedstawiało najbardziej reprezentacyjną część Twojej nieruchomości, np. salon z kuchnią, a nie korytarz czy schody.
2. Skup się na jakości zdjęć. Twoja nieruchomość najlepiej zaprezentuje się na fotografii wykonanej przy świetle dziennym. Postaraj się tak wykadrować zdjęcie, aby zbyt dużo miejsca nie zajmowały na nim sufit lub podłoga. Pokaż pomieszczenia, które wybierzesz do prezentacji w pozytywnym i jasnym świetle.
3. Uprzątnij przestrzeń, którą fotografujesz, ze wszelkich zbędnych przedmiotów. Nie możesz dopuścić do tego, by na zdjęciu było widoczne rozwieszone pranie, czy zabawki Twojego dziecka porozrzucane na podłodze. Pamiętaj przeglądający szuka nieruchomości. O poprawnym przygotowaniu nieruchomości.
4. Opisz dokładnie swoją nieruchomość. Nie bój się stosować przy tym przymiotników takich jak, przytulny, jasny, przestronny, nowoczesny (choć nie należy z tym przesadzać, zupełnie tak samo jak z przyprawami w gotowaniu). Zadaniem opisu jest uzupełnienie tego, co widoczne na zdjęciach oraz pobudzenie wyobraźni potencjalnego nabywcy. Opisem choć brzmi to nieco skomplikowanie – oprowadzamy zainteresowanego po nieruchomości.
5. Poszukujący nieruchomości chętniej skontaktują się z Tobą, jeśli będą znali szczegółową lokalizację nieruchomości – nie tylko miasto i dzielnicę, ale także ulicę i nr nieruchomości lub przynajmniej punkt orientacyjny w przypadku kiedy ulica jest np. szczególnie długa.
6. Użytkownicy poszukując nieruchomości, chcą wiedzieć, jak wygląda jej otoczenie. Dlatego wymień w ogłoszeniu wszystkie ważne punkty usługowe w okolicy oraz podaj odległość od szkoły, przedszkola czy przystanku autobusowego.

Warto kierować się zasadą zamieść taki opis jaki sam chciałbyś znaleźć gdybyś to ty wydawał lub wydawała swoje pieniądze.

Po zamieszczeniu ogłoszeń czeka nas najprawdopodobniej istna kanonada telefonów … od pośredników w obrocie nieruchomościami. Często jest to nawet kilkadziesiąt połączeń tygodniowo. Nie będziemy w tym wpisie szczegółowo odnosić się do tej kwestii. Jest to jednak „zjawisko”, na które powinniśmy się przygotować.
Zdecydować czy chcemy współpracować z pośrednikiem nieruchomości czy nie.
Numer telefonu, który zostanie zamieszczony w ogłoszeniu trafi do kilku, kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu baz danych. Do obsługi naszego ogłoszenia przydaje się więc specjalnie w tym celu zakupiony numer Pre-Paid – „na kartę”.
Wszystkie telefony osób bezpośrednio zainteresowanych, pośredników powinniśmy notować, tak by móc śledzić postępy w zainteresowaniu ofertą, uzgodnieniach z rozmówcami oraz informacjach jakie im przekazaliśmy.