Sprzedaż mieszkania krok po kroku. Krok 9 z 12 – obsługa wizytacji.

By HomeDeal | 2017-06-05

Zamieszczenie ogłoszeń “za nami”. Przygotujmy się na wizytę gości.

Będą to co prawda goście, którzy wpadną z bardzo krótką wizytą, ale jednak. W zamian za to może wydadzą “u Nas” całkiem spore pieniądze. Zadbajmy więc o to by czuli się dobrze, otrzymali odpowiedź na wszystkie pytania, a samo “zwiedzanie” mieszkania czy nieruchomości przebiegło sprawnie i pozytywnie zapisało się w pamięci odwiedzających.

Efekt nawet najlepiej przygotowanej nieruchomości może zostać zniweczony w kilka minut jeśli potencjalny klient poczuje się źle podczas wizytacji lub negatywnie zapamięta wizytę w naszym domu czy mieszkaniu.

Słowo o praktycznej stronie procesu obsługi wizytacji.
Zamieszczenie ogłoszeń to wstęp do spotkania z kupującym. Sprzedaż na tym etapie to obsługa osób zainteresowanych wizytacją naszej nieruchomości. Musimy zatem ustalić z zainteresowanym:
1. Datę wizytacji;
2. Godzinę wizytacji;
3. Zarezerwować czas na prezentację mieszkania;
4. Przygotować mieszkanie do wizytacji;
5. Przygotować siebie do prezentacji;
6. Zaprezentować mieszkanie;
7. Można też zadzwonić kilka dni po wizycie z pytaniem o wrażenia z wizytacji, będzie to także dobra okazja do tego by rozwiać potencjalne wątpliwości lub odpowiedzieć na bardziej szczegółowe pytania.

Siedem czynności, a “po drodze’ musimy też odebrać od kilku do kilkunastu telefonów dziennie od pośredników nieruchomości, zwłaszcza w początkowej fazie, kiedy ogłoszenie jest stosunkowo nowe. Przecież nigdy nie wiadomo czy dzwoni klient czy pośrednik.

Dobra prezentacja to nie to samo co “prezentacja”. Wracamy tu do podstawowej kwestii, kupujący widzi zupełnie co innego niż sprzedający. Wizytacja nieruchomości część poszukiwań, która ma doprowadzić kupującego do nowego miejsca zamieszkania.

Jak we wszystkich etapach ważne są przygotowania. Przygotujmy siebie i nieruchomość. Zdjęcia wykonał profesjonalista (takie przyjmujemy założenie). Jeśli jednak przy wizytacji powrócą: pranie, zabawki, brudne naczynia – zmarnujemy nasze wcześniejsze wysiłki. Jeśli będziemy oprowadzać zainteresowanych z niechęcią, od niechcenia – osiągniemy takie same efekty, wizytujący będą niechętni naszej nieruchomości.
Przygotujmy siebie i nieruchomość – tak to powtórzenie jest celowe. Powinniśmy wiedzieć jak przeprowadzimy zainteresowanych przez naszą nieruchomość, co chcemy podkreślić, jakie zalety chcemy szczególnie silnie akcentować. Przygotujmy się również na pytania: wysokość podatków, czynszu, opłat za media, okolicy.

Wizytacja mieszkania powinna być dla zainteresowanego naszą nieruchomością wycieczką, o której atrakcyjność powinniśmy zadbać my, czyli sprzedający mieszkanie, dom, lokal. Przeprowadźmy wizytującego przez każde pomieszczenie, każde odpowiednio opisując. O każdym powiedzmy kilka słów, wspomnijmy o zaletach, możliwych zastosowaniach dla danej przestrzeni, poinformujmy o stronie świata, na którą wychodzą okna. Opis każdego pomieszczenia powinien być także częściom większej całości, historii naszej nieruchomości (przygotowania, przygotowania i jeszcze raz przygotowania). Historii, która ma przekonać naszego gościa, że właśnie znalazł to czego szuka.

Pamiętajmy to jak prezentujemy nieruchomość jak rozmawiamy z wizytującymi ma kolosalne znaczenie. Tak jak pisaliśmy w opisie kroku 5 Przygotowanie nieruchomości, nikt nie chce kupować od niemiłego, naburmuszonego i obcesowego sprzedawcy. Nasza postawa wobec wizytujących to także część oferty. Część doświadczenia jakie potencjalni kupujący zapamiętają i “przypną” do naszej nieruchomości. Sprawmy więc by zapamiętali nas i naszą nieruchomość pozytywnie i po wizycie poczuli się lepiej niż przed wejściem do naszego mieszkania, domu czy innego obiektu.

Oprowadzajmy więc naszych gości z uśmiechem, bądźmy otwarci na każde pytanie, nawet te, które wydaje nam się zupełnie nie związane ze sprzedażą nieruchomości. Bądźmy cierpliwi i profesjonalnie otwarci.